udstalentcamp-53.jpg

Our Projects

Stichting UDS Talent staat sterk rondom het realiseren van evenementen en ondersteunen op cultureel gebied, zodat de omgeving geprikkeld wordt en het draagvlak voor de danskunst vergroot wordt. Er is een groeiend besef dat de ontwikkeling van dans talenten aanmerkelijk zou toenemen wanneer er meer op maat voor de diverse talenten zou worden aangeboden. Kansen bieden aan danstalenten om zich te ontwikkelen en ambities op het gebied van danskunst te kunnen realiseren, daar staan wij voor.

UDSTalent_2022-146.jpg

De deelnemers zullen drie dagen bezig zijn met te gekke workshops op het gebied van Dans en Coaching, gegeven door top choreografen en docenten. In de avonden is er tijd voor ontspanning en plezier. Uiteraard zal er ook voor de inwendige mens gezorgd worden en zullen deelnemers gedurende deze dagen verwend worden met heerlijk eten en drinken.

Kosten voor 3 dagen inclusief eten en drinken: € 90.-

Het Summer Talent Camp 2024 is dit jaar binnen 1 week uitverkocht! Er zijn dus helaas geen plaatsen meer beschikbaar.

Black and Blue Bold Game Tournament Poster (Instagram Post).PNG
image00268.jpeg

Masterclass
Weekend 2023

In het weekend van 16 en 17 december hebben 3 dansscholen uit Limburg (De Urban Dance Studio uit Venlo, Fresh uit Weert, The Movement uit Roermond) samen met het Huis voor de Kunsten Limburg hun krachten gebundeld voor een onvergetelijk masterclass weekend. Met een gedeelde passie voor dans en een gemeenschappelijk doel om hun docenten te versterken, organiseerden zij een weekend vol coaching, tips&tricks en inspiratie.

Gedurende het weekend kregen de docenten de kans om te leren van gerenommeerde professionals uit de industrie. Deze experts deelden hun waardevolle kennis en ervaringen, waardoor de docenten nieuwe inzichten kregen in choreografie, techniek, lesmethoden en artistieke ontwikkeling.

Maar het weekend draaide niet alleen om het verwerven van nieuwe vaardigheden, het was ook een mooie gelegenheid voor de docenten om elkaar te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en elkaar te inspireren. Door samen te werken en van elkaar te leren, ontstond er een sfeer van gemeenschap en samenwerking die de basis vormde voor toekomstige samenwerkingen en groei binnen de Limburgse dansgemeenschap.

UDSTalent_2022-146.jpg

De derde editie van het Talent Summer Camp welke georganiseerd wordt door Stichting UDS Talent staat alweer voor de deur. De 2 voorgaande edities waren succesvol te noemen en hebben alleen maar positieve reacties opgeleverd van zowel deelnemers als gastdocenten. De derde editie wordt ook een bijzondere editie, dit wordt namelijk het eerste Talent Summer Camp met overnachting, zonder beperkingen rondom COVID én een editie waarbij we gaan samenwerken met Nieuwe Helden. Een samenwerking waar we ons op verheugen en waaruit alleen maar mooie dingen kunnen ontstaan wanneer we kijken naar de toekomst.

De vorige edities hadden een specifiek thema, dit jaar hebben we ervoor gekozen om geen specifiek thema aan het Talent Summer Camp te verbinden.

Summer Talent
Camp

Urban Summer Festival 2022

Twee dagen lang stond de Maasboulevard van Venlo op de kop met alle mogelijke uitingen van de ‘Street Culture’. Deze prachtige locatie aan de Maas veranderde in het weekeind van 11 en 12 juni in één grote urban playground met ruim baan voor alles wat de nieuwe generatie beweegt. Van zinderende Skateboarding wedstrijden en Breakdance battles tot urban theatre, doc's & talks en van spectaculaire BMX en Freerunning jams en contests tot monumentale street art. Tot slot was er ook een groot aanbod van knallende hip hop en urban dance acts en DJ's op het BLVD Podium, een gezellige flowmarkt en de lekkerste street food & drinks op het gras langs het water. Zowel voor ervaren top talent als voor de recreatieve bezoeker was dit een onvergetelijke belevenis.

UDSTalent_2022-146.jpg

De tweede editie van het Talent Summer Camp welke georganiseerd wordt door Stichting UDS Talent. 3 Dagen lang workshops van bekende choreografen uit heel Nederland, lezingen met meer diepgang over hoe je jouw eigen lichaam en geest sterker en beter kunt maken. Tot slot, super veel gezelligheid!

UDSTalent_2022-21.jpg

Summer Talent
Camp

13-08-2021-3.jpg

Urban Summer Festival 2022

Tijdens de zomer vonden er 8 veelzijdige Urban Events plaats door heel Venlo. Het werd hoog tijd om in beweging te komen, te genieten van top acts, maar ook om je eigen skills aan te scherpen. Dit programma werd vertegenwoordigd door de Urban Scene van de stad Venlo, waaronder wij als stichting.